my (boy)friend

Jag har en väldigt nära kill-kompis. Erik.
Vi har kännt varade i ungefär sex år och han är en av mina allra bästa vänner. Folk som inte känner oss tror ofta att vi är ett par. Så är dock inte fallet. Det har aldrig varit någonting mellan oss men ändå beter vi oss som ett gammalt gift par.
Jag följer med honom och shoppar som smakråd, ger varandra presenter på födelsedagar och jul. Jag ger honom alltid något i klädväg och han ger mig alltid bio-kort. Så förutsägbart. Vi brukar gå på bio, sova tillsammans, titta på film och mysa. Allt som saknas i vårat förhållande för att det faktiskt ska vara ett förhållande är sex.

Erik har en flickvän förstås. En ny flickvän. När det gäller Erik och hans tjejer är det någonting speciellt med när jag ska träffa dom för första gången. Det är som att han tar hem dom till föräldrarna för att få deras godkännande.
Och eftersom jag och Erik har en så pass nära relation kan det ibland bli problem när han får nya flickvänner, eller kanske när jag (inom sin tid) kanske får en kille.
Igår sa Erik till mig att hans flickvän hade tagit upp oss. Och med oss menar jag mig och Erik. Hon trodde att jag hade känslor för honom och att det var någonting mellan oss.
Åh det ska alltid bli såhär...
Jag hoppas bara inte att det blir alltför problematiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0