varför blir jag alltid "tjejkompisen"?

Först vill jag bara påpeka att det är verkligen roligt när man får bra feedback på det vi skriver här i bloggen eftersom vi verkligen öppnar oss vad det gäller killar, sex, ex och massa andra saker en "vanlig" blogg kanske inte skriver så mycket om! :)

Okej, så till saken. Jag tänkte skriva om en grej som för mig är ett ganska vanligt och återkommande problem.
Jag blir nämligen nästan alltid kompis med alla killar jag träffar. Vilket ioförsig är skitkul! Faktum är att jag nästan hellre hänger med killar än tjejer, det är helt enkelt mycket mindre drama när det gäller grabbar. Kan vara skönt att slippa ibland.
Men.
Jag blir alltid tjejkompisen. Den som killar klappar på axeln, istället för att hålla runt midjan och som försöker få hjälp med att bli ihopfixad med min tjejkompis istället för att fråga om jag är singel.
Senast i veckan fick jag reda på att Kalle från Skåne hade sagt att han minsann inte kunde göra någonting med mig för att vi var "för bra kompisar". Han såg nämligen mig för mycket som sin syster, typ.
Snälla, cut the bullshit.
Jag känner inte Kalle bra och även om jag inte blev jätteledsen över att det inte hände något mellan oss då jag aldrig var riktigt intresserad av honom är det ju jävligt tråkigt. Speciellt när man får höra den där linen oftare än jag tvättar mina bhar.

Så varför blir jag alltid tjejkompisen? Är jag alldeles för vänskaplig mot killar? Är jag helt enkelt bara oknullbar i killars ögon?
Jag erkänner att jag är jääävligt dålig på att flörta och visa mig tillgänglig. Det handlar inte om att jag är o social, för det är jag verkligen inte. Jag kanske till och med är lite för social, det kanske är där felet ligger?

Y däremot, hon får killar som jag byter trosor. Vill hon ha något, tar hon det. Eller får det. Om jag vill ha något, pratar jag om det, sedan tänker på det. Sedan är det försent. Då har jag hunnit bli en "för bar kompis" innan det ens har hänt något.
Vad ska jag göra?
Har ni några tips på hur jag ska göra för att visa mig mer tillgänglig eller flörtig så att säga? Läsare, Y, hjälp mig!

Det blev by the way inget chillkrök hos min kompis. Så det där med Adam kommer nog rinna ut i sanden. Det var ju lite synd.


Och som svar på Ys "special someone" -inlägget.
Jag tror aldrig att man kan komma över någon som man en gång verkligen har varit kär i. Eller jo komma över, men han/hon kommer alltid ha en speciell plats i våra hjärtan, hur töntigt det än låter. Men det behöver inte alltid vara en dålig sak. Men man måste komma ihåg att även om man har den där "special someone" kan man inte fasta i det. Man måste gå vidare. Hitta en ny, eller en till special someone. Man kan aldrig älska för mycket.
/ X

Kommentarer
Postat av: Amanda

svar: ja den är skitfrän :)

2010-07-26 @ 22:08:05
URL: http://trulyamanda.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv; jaa det är han! :)

2010-07-26 @ 22:43:37
URL: http://justsandraa.blogg.se/
Postat av: Ellen Schutz

sv; ja verkligen jag är den typen som hatar att sitta stilla. Jag vill göra saker hela tiden annars blir jag så utrråkad & irriterad, Så efter att ha fått sitta på bänken på varje idrottslektion & när jag började kunna vara med lite på idrotten efter operationen så fick jag inte för min lärare , han va rädd att jag skulle köra för hårt eftersom han vet att jag älskar att idrotta ! :P

2010-07-26 @ 22:45:08
URL: http://ellenschutz.blogg.se/
Postat av: pauline♥

jaa visst är han :O

så jäkla het!

2010-07-26 @ 22:47:03
URL: http://paulinesjogrensdiary.blogg.se/
Postat av: C E C I L I A ♥

Sv; Jaa, OM han är!



För att inte tala om hans kropp, grr... ;)

Haha ♥

2010-07-26 @ 22:47:18
URL: http://itsaboutck.blogg.se/
Postat av: Emma

svar: Haha eller hur!! Fan den snyggaste 40-åringen jag känner till! Blev kär om igen när jag var på deras konsert den 22:a! Hans dansmoves är bara helt underbara! Verkligen GRRR

2010-07-26 @ 22:48:01
URL: http://emmaingemann.blogg.se/
Postat av: Feliciaa'

Jag också :D

kram

2010-07-26 @ 22:55:29
URL: http://feliiiciah.blogg.se/
Postat av: Liten

Jag tror att genom att du är så social och som du sj säger hellre umgås utan drama(nu säger jag inte att tjejer BARA är drama) så kanske lite av "tjejspeciellgrejenmedlitedrama" försvinner och du blir mer som en killkompis...??

2010-07-27 @ 11:28:32
URL: http://redhotbloodedwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0