Att komma över en "special someone"

Det finns två olika sorter av singlar. Den låsta singeln och den olåsta singeln. Den låsta singeln är en singel som är kär/varit kär i någon. Förut var jag en fri singel. Jag gillade ingen, då menar jag verkligen ingen. Jag låg med killar och struntade sedan fullkomligt i dom och suckade åt tjejer som fick känslor för sina ligg. Jag fnös åt folk som sa "det inte går att styra över känslor" eller "är man kär så är man kär och det finns ingenting man kan göra åt det" osv. Jag förstod nog aldrig hur bra jag hade det på den tiden. Jag var verkligen fri och behövde aldrig tänka på någon alldeles för mycket eller gå runt med den där jobbiga känslan i magen som man har när man gillar någon.

Sen blev jag tillsammans med mitt ex och jag blev kär och efter detta så hade och har jag fortfarande en "special someone". Den där som är något extra, den där som när jag träffar blir pirrig i magen av och den där som höjer sig över alla andra ragg på något sätt. Den där. Och det är inte kul. Det tar bara energi. För när man är en ofri singel så är man låst vid en person. Jag är låst vid mitt ex, även om det aldrig kommer bli vi igen så är jag låst där. Och alla ragg runtomkring mig är bara andrahandsval. För ragg har jag. Just nu finns rätt många ragg. Bland annat en kille som jobbar i restaurangen bredvid klädaffären där jag jobbar. Han är het. Han gillar mig. Vi hörs rätt mycket. Men ändå är han ett andrahandsval. Även om jag inte vill göra något med mitt ex mer så vill ju mina känslor det. Och det är ju så. Har man någon gång verkligen gillat någon så är den personen en "special somenone" ett tag efter. Frågan är bara; hur länge?

I couldn't help at wonder (haha): Hur lång tid tar det för en "special someone" att bli en "someone"? och hur gör man för att det ska gå fortast möjligt? Är det så att för att en "special someone" helt ska sluta vara en "special someone" så behöver man träffa en ny "special someone"? Säg inte att det är så för då vet jag fan inte vad jag gör. Isåfall är det ju som en hemsk ond cirkel. För att komma över någon helt så ska man isåfall behöva börja gilla någon annan och sen då? ska man behöva börja gilla någon ny igen för att komma över den nya personen? Ska man aldrig mer bli fri? Herregud. Är det så att när man väl blivit kär en gång så kommer man aldrig mer igen bli en fri singel?

X, kan det vara så? Kan det vara så att du aldrig HELT och HÅLLET kommer att komma över din gamla stora kärlek förrän du börjat gilla någon ny? Såsom potentiellt Adam tillexempel? Vad tror du? Vad tror ni läsare?
/Y

 


Kommentarer
Postat av: jasmingz.blogg.se

"vet inte om Y kommer hålla med mig?"

Vem är Y? :)



billie joe är en walking orgasm.

2010-07-26 @ 00:54:54
URL: http://jasmingz.blogg.se/
Postat av: jasmingz.blogg.se

jaha men dåså x och y ! :)

2010-07-26 @ 01:15:19
URL: http://jasmingz.blogg.se/
Postat av: Jennie

grymt bra blogg!



SV ; ja, det gör man verkligen :)

2010-07-26 @ 10:38:09
URL: http://sheislost.blogg.se/
Postat av: Liuza

jag tror inte man kommer över någon helt, de finns liksom alltid en special someone som alltid finns där.. dock kanske känslorna är svaga, men de finns :)



sv: tacktack :D

2010-07-26 @ 13:45:42
URL: http://liuzaa.blogg.se/
Postat av: sara

Grymt bra blogg :)



Tack för en grymt bra kommentar angående mitt inlägg " skinny dip " ;)



http://cymbalta.blogg.se/2010/july/angaende-skinny-dip.html

2010-07-26 @ 17:08:24
URL: http://cymbalta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0